шурикус Posted September 13, 2003 Share Posted September 13, 2003 пожалуй, начнем-с, ежели никто не против, коллекционировать слухи о переходах на следующий сезон дополнения приветствуются! world sbk : Рональд Тен Кате (очевидно, либо на Хондах CBR954, либо CBR-1000RR) вместе со своими нынешними пилотами в Суперспорте Карлом Муггериджем и Крисом Вермюленом? Фила Дукати : Джейми Тозеланд? Монстер Моб Дукати? Шейки Бёрн? ama sbk : Кавасаки : Гарри МакКой? Йошимура Сузуки : Мэт Младин Кенни Робертс на замену Аарону Йетсу? Дукати (Остин?) : Рубен Чаус? Джованни Буссеи? mgp : Сито Понс : Фонси Нието или Антонио Элиас вместо Тору Укавы? Фаусто Грезини (Телефоника Мувистар) : весьма вероятно, команда вновь станет "однобайковой" - под Сете, ибо хондовцы намерены урезать клиентскую программу на одну единицу - дабы "освободить место" для Мориваки! Кавасаки : Эрик Бостром вместо Эндрю Питта? Алекс Хоффман едет полную программу точно Луис Д'Антин (на Дуках версии 2003 года) Нейл Ходжсон - либо WCM (также годовалые Дуки) Фонси Нието вместо Накано? Сузуки : Грегорио Лавилла вместо Кенни Робертса? Репсол Хонда : Валентино Росси - или всё же Дукати? Кёртис Робертс на замену Ники Хэйдену? Априлия : у Эдвардса контракт на 2004 год Поджик, Меландри или Роберто Рольфо на замену Нори? Эрве Поншараль (Ямаха) : возвращение СуперШиньи "домой" - вместо Барроса? Фортуна Ямаха : Алексито вместо Марко? совершенно анреальный пока слушок - если количество "регулярных" участников чемпионата расширят до 26, то возможно появление некой Бриджстоун Хонды (уж не под чутким ли руководством Канемото?) с Тамадой и Барросом в качестве гонщиков! 250cc : Алекс де Анджелис? Хорхе Мартинес Аспар (Телефоника Репсол) : Даниэль Педроса на замену Элиасу либо Нието? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted September 14, 2003 Share Posted September 14, 2003 Первоначальное сообщение от шурикус mgp : Сито Понс : Фонси Нието или Антонио Элиас вместо Тору Укавы? а смысл? Тогда уж лучше в Телефонику кого-то из них. Я слышал о возможном уходе Фонси в МотоГП, но Тоби и Джулиан рассуждали что с такой ездой как в Эшториле ему ничего не светит (с переходом)... Мне кажется, что если один из них станет чемпионом - то уйдет. А если нет - то Элиас точно останется, Фонси - хз.. Первоначальное сообщение от шурикус Фаусто Грезини (Телефоника Мувистар) : весьма вероятно, команда вновь станет "однобайковой" - под Сете, ибо хондовцы намерены урезать клиентскую программу на одну единицу - дабы "освободить место" для Мориваки! Думаю, что было бы логично пригласить вторым Фонси или Тони (но в таком случае, скорее всего, только на клиентские байки можно рассчитывать... Первоначальное сообщение от шурикус Кавасаки : Эрик Бостром вместо Эндрю Питта? Алекс Хоффман едет полную программу точно Хоффман еще пару месяцев назад контракт заключил. Насчет Бострема ничего не знаю. Но изменения в Кавасаки будут Первоначальное сообщение от шурикус Луис Д'Антин (на Дуках версии 2003 года) Нейл Ходжсон - либо WCM (также годовалые Дуки) Фонси Нието вместо Накано? только если СуперШинья уйдет на повышение Первоначальное сообщение от шурикус Сузуки : Грегорио Лавилла вместо Кенни Робертса? кто угодно может быть вместо Робертса... Первоначальное сообщение от шурикус Репсол Хонда : Валентино Росси - или всё же Дукати? Кёртис Робертс на замену Ники Хэйдену? Вале останется в Хонде. Думаю и Хэйден тоже (иначе не было смысла столько в него вкладывать) Первоначальное сообщение от шурикус Априлия : у Эдвардса контракт на 2004 год Поджик, Меландри или Роберто Рольфо на замену Нори? Поджи точно останется в 250. Меландри - возможно, но захочет ли он сам? Рольфо? Слишком "не личность". Первоначальное сообщение от шурикус Эрве Поншараль (Ямаха) : возвращение СуперШиньи "домой" - вместо Барроса? А почему Алекса должны уволить? Да, нет у него особых результатов. Так он же весь сезон ездит с незалечеными травмами. Дать ему подлечиться - и будет как новенький! Первоначальное сообщение от шурикус Фортуна Ямаха : Алексито вместо Марко? Чека останется. Если Марко уйдет, то .... Фонси? Первоначальное сообщение от шурикус совершенно анреальный пока слушок - если количество "регулярных" участников чемпионата расширят до 26, то возможно появление некой Бриджстоун Хонды (уж не под чутким ли руководством Канемото?) с Тамадой и Барросом в качестве гонщиков! Бриджстоун - Хонда в лице Тамады уже почти целый сезон отъездила Вторым предлагаю взять Азуму! Первоначальное сообщение от шурикус 250cc : Алекс де Анджелис? рано. Может Лючио себя переведет? Йенкнер может уйти. Перуджини тоже может... Первоначальное сообщение от шурикус Хорхе Мартинес Аспар (Телефоника Репсол) : Даниэль Педроса на замену Элиасу либо Нието? а вот это сто процентов Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzik Posted September 16, 2003 Share Posted September 16, 2003 Первоначальное сообщение от шурикус совершенно анреальный пока слушок - если количество "регулярных" участников чемпионата расширят до 26, то возможно появление некой Бриджстоун Хонды (уж не под чутким ли руководством Канемото?) с Тамадой и Барросом в качестве гонщиков! [/b] на сайте у Канемото райсинг написано что в 2004 вернуться Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
serg999 Posted September 19, 2003 Share Posted September 19, 2003 Баррош подтвердил, что у него с Ямахой все на мази и в 2004 он будет ездить на Ямахе. Но вот что интересно, контракт Росси с Хондой все еще не подписан, Дукати все еще не подтвердила состав частной команды (D'Antin Ducati), а недавно один сердитый японец заявил, что если Росси перейдет к конкурентам, то Хонда сделает все, что в ее силах, чтобы подчистую разбить Росси. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzik Posted September 22, 2003 Share Posted September 22, 2003 Старая статейка, но очень уж прикольная http://www.speedtv.com/articles/moto/motogp/8085/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britva Posted October 9, 2003 Share Posted October 9, 2003 Росси собрался ездить с Ямахой?! За 10 миллионов евро переходит в Gauloises Yamaha. Вместо него придёт Эдвардс. Опять же официально ждут Сепанг и что-то там скажут. Или не скажут. Ну точно silly season, на какой ещё мотоцикл не посадили Вале? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzik Posted October 16, 2003 Share Posted October 16, 2003 Так пошли первые прикидки на следующий сезон: Here is the most probable situation of the current teams: Repsol Honda: Rossi will leave; Hayden will stay. Repsol pushed for Checa but Honda said no. Barros is an acceptable replacement but Repsol may attempt to renegotiate their contract claiming Rossi’s departure lessens value. Repsol will have to negotiate a release for Barros from the Gauloises Yamaha team if he is to replace Rossi. Telefonica-Movistar Gresini Honda: Sete stays. Kiyonari goes. Checa and Barros were discussed as replacements for Kiyonari, but now the most likely rider appears to be Colin Edwards who may have some wiggle-room in his contract with Aprilia. Camel Pramac Honda Pons: Completely in the air. The only thing we know is that Pons always lands on his feet. Perhaps Pons’ team will become the leased home for two Pramac riders, Biaggi and Tamada. Pramac Bridgestone Honda: Solid with Honda, solid with Bridgestone and with Japan’s best rider, Tamada, on a RC211V, the Pramac team is currentlu running Biaggi in the Pons structure and a separate Tamada-Bridgestone team with a slot leased from D’Antin. Will they become “partners” of Sito Pons or will they buy or lease the WCM slots…or will they surprise us by doing a deal with D’Antin, and forcing Ducati (who are asking big money from D’Antin who has no sponsor at present) to look to Pons or WCM? The Pons union would be very unlikely because Ducati run their own show and would not need or want Pons’ top-class crew of Honda specialists. With WCM they would simply buy or lease and reduce Bob McLean and Peter Clifford to VIP guests, something that both would only accept if the price was right…but who would pay it? Not Fila, who are already on the Marlboro Desmosedici and are title sponsors for Ducati Corse in World Superbike. Fortuna Yamaha: Checa has a contract but wandering eyes. Melandri’s situation in uncertain. If Checa were to leave, Fortuna would need a Spanish rider. This could be Xaus’ get out of jail card. Gauloises Yamaha: Rossi in, Barros out. Jacque, a Frenchman, might be retained by the French tobacco sponsor. D’Antin: Currently leasing a slot to Pramac and running Nakano for Yamaha, his two slots almost certainly destined to Ducati. An HRC sneeze is unlikely to give D’Antin a cold. But Ducati need money, at least three millon, to run their “B team” with Neil Hodgson and a second rider. D’Antin, a GP rider in his day, is a good judge of riders and wants Ruben Xaus. Xaus, currently on a tear in World Superbike and winner of six of the last ten races on his Fila Ducati 999, could accompany Neil Hodgson in his Ducati team, but this deal would require Ducati to agree to it and, probably, for Repsol replace Shell as lubricant sponsor. Clearly Ducati are doing all they can to get Xaus to accept “assignment” to the AMA Superbike Championship with the works-supported Austin Ducati team (on top Michelin if Xaus goes there), but the tall Spaniard who resides in the Principality of Andorra, has no contract with Ducati as of this moment and has his heart set on a MotoGP ride. Xaus says he has had talks with Yamaha. If he wins two more races this coming weekend at Magny-Cours in the final World Superbike round, he just might get the D’Antin Ducati ride…if sponsorship for this mooted D’Antin team materializes. Marlboro Ducati: The early brilliance of the Desmosedici has been trumped by Honda and recently the Yamaha M1 has been more than a match for the Desmosedici. Negotiations with Rossi broke down when Rossi refused public relations obligations and other Ducati discipline. Capirossi has never been a consistent contender in 500 or MotoGP, but he’s never had a full works team behind him in the premier class. Bayliss, once he knows the tracks…as he will next week in Phillip Island and at the end of the year in Valencia, is a man who can win for Ducati and they know it. Because he is Australian his age really doesn’t matter. Australians leave home young and ride young until they retire or are injured. Don’t even think about age as a factor in the country that produced Jack Findlay. (If you don’t know who Jack Findlay was go to the library and find out and do not come back to this class until you know.) Ducati is too small a factory to battle the likes of Honda. Even with Marlboro money they are very vulnerable to bike sales, but they are a really a house of lunatics in spite of Federico Minoli’s suave marketing image and talk, and, like the nutcases and madmen before them, they race for the same reason that wolves howl at the moon. Since they don’t know what they are trying to do is impossible, they just might do it. The Vodafone link via Ferrari is a longshot, but Ducati still have a very remote chance of signing Rossi. Aprilia: This is not working. Cosworth technology, pneumatic valve closing and the Texas Tornado himself do not a winner make. This bike named Alice (Al-ee-che) will be remembered more for bursting into flame and causing Colin to eject at high speed at the Sachsenring than for the promised podiums that are not happening. Aprilia, like Cagiva before them, are way out of their league. They have two-stroke prowess via their absorption of the Austrian Rotax concern and a many years of hard work, but company President Ivano Beggio admits that the costs are getting out of hand. Does Edwards still believe that David can slay Goliath (after riding most of his career for the Honda giant)? If Rossi jumps to Yamaha, would Honda take back their two-time SBK World Champion? Answers: Probably not and yes. If Haga is really fired as everyone in the MotoGP paddock believes, Aprilia might turn to Garry McCoy or Jeremy McWilliams, two riders looking to move on. Suzuki: No sponsor and none on the horizon. Former World Champion Kenny Roberts Junior is demoralized. Battling for the lead is not the same as scraping for a final point. John Hopkins got so fired up to try and do something with the V4 Suzuki at Motegi that he knocked Checa and Bayliss off and got himself a one-race suspension. Roberts, though unjustly maligned, is one of the very few riders in the MotoGP paddock who truly feels he can beat Rossi on equal machinery. But Honda will not take a Suzuki rider…unless Suzuki proposes it. Suzuki, the manufacturers of the wonderful GSX-R 1000, seem terminally lost and their current MotoGP team is stale and rudderless. Roberts improved his race time from 2002 to 2003 at Sepang by four seconds. Rossi on the Honda improved by 37 seconds. Suzuki, then, are falling farther and farther behind even as they make small improvements. They went through hard times like this after Schwantz retired and were a GP basket case in 1997 and 1998, but revived with Roberts and Warren Willing (now at KTM working with tiddlers), but they have been down so long now that just a top ten finish looks like up to them (but they can’t manage one). Bless them and keep them! Kawasaki: In way over their green heads, they are inexperienced at prototype racing. Like Roberts, Garry McCoy, a winner even on inferior equipment with the Red Bull Yamaha team, can not cope with this. Andrew Pitt probably secretly misses the thrill of running at the front on his old GSX-R 600 in World Supersport. Alex Hofmann turned down a D’Antin Ducati ride for this? No, I believe he already had a binding contract to Kawasaki…a really binding contract. His story about not feeling up to the challenge and pressures of riding a potential winning machine surprises me. Kawasaki say they have an “unlimited budget,” but joke that they have spent “twice that.” It’s nice that they still have a sense of humor. A highly motivated Eric Bostrom might be what they need. McCoy and Pitt seem unlikely to stay. Proton: Too early to judge the V5 effort. They need a winter of testing so sort it out. The concept is solid and they have some very smart guys working on the project, but they have long supply lines and shallow pockets compared to Honda and Yamaha. A sponsor would help, but there seems to be none on the horizon. Team owner and 500 racing legend Kenny Roberts is determined and stubborn and has the charisma to inspire and convince those around him, but the motors are breaking. Kurtis Roberts, Kenny’s youngest son, may get the call to replace either Jeremy McWilliams on the Bridgestone-shod V5 next year. Bridgestone have a strong relationship with Nobuatsu Aoki, who tested for them on the Kanemoto-Bridgestone test team in 2001. WCM: They finally managed to get past FIM tech. inspection with their R1 inspired prototype and David de Gea has turned some good lap times though Chas Burns, a promising British Superstock rider, has been injured and off de Gea’s pace. WCM have fought to preserve their potentially valuable MotoGP franchise. They are in a position to partner with or sell or lease to Pramac, Moriwaki or Ducati, but Clifford and McLean are racing guys and have plans to continue on their own, if they can afford it. They are also trying to obtain engines from Ducati to run in their own frames. Many have compared them to Manardi. Minardi, however, gets sponsors in F1, but in MotoGP the bucks seem to stop a lot farther toward the front. Text for normal readers ends here:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
newbie Posted October 16, 2003 Share Posted October 16, 2003 граждане! имейте совесть, у меня, например, лингвистический идиотизм. переведите!.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzik Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 Что бы точно перевести надо просить Oldmana или Шурикуса А если приблизительно то, translate.ru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 Первоначальное сообщение от vzik Что бы точно перевести надо просить Oldmana или Шурикуса А если приблизительно то, translate.ru третий вариант лучше всего . Столько переводить мне, честно скажу, в лом Да и времени столько нет... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzik Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 Первоначальное сообщение от Oldman третий вариант лучше всего . Столько переводить мне, честно скажу, в лом Да и времени столько нет... Это еще не все, там есть прикольное продолжение Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 Первоначальное сообщение от vzik Это еще не все, там есть прикольное продолжение ну так давай его - в студию! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzik Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 Text for normal readers ends here- WARNING: I strongly suggest you stop reading now. This is more than you probably want to know about all this, but if you want to go even deeper into the labyrinth of the MotoGP paddock, there is more. Currently there are seven works Honda riders operating out of four team structures: Repsol Honda with Rossi and Hayden Telefonica-Movistar Gresini Honda with Gibernau and Kiyonari Camel Pons Honda with Biaggi and Ukawa Pramac Bridgestone Honda with Tamada Under the IRTA-Dorna franchise agreement the MotoGP grid is intended to be composed of twelve two-rider teams coming from seven factory MSMA (Manufacturers of Sports Motorcycles Association) team members: Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Ducati and Aprilia. Honda, due to a deal HRC negotiated prior to the 2002 season, gets two team entries and the other five factories get one. That leaves five franchised teams: Team Roberts (Proton), Team Pons (Honda), Tech-3 (currently Gauloises Yamaha), Team D’Antin (currently Yamaha) and WCM to complete the twelve team list. But controversy and complication surround the status of the Pramac team, a two-rider “team” forced to lease single slots from two different teams. Pramac is an Italian company which imports Honda industrial engines and other non-motorcycle and non-automotive products. The relationship between Honda and Pramac is such that someone, perhaps a commercial director, promised Pramac the lease of factory machines for two riders in the MotoGP championship only to discover that all slots were taken. It was this situation that led to the memorable incident in Sachsenring, 2002, when Dorna CEO Carmelo Ezpeleta ejected HRC’s racing boss Koiji Nakajima, from his paddock office when the Japanese executive demanded that a place be made for the Pramac team in 2004. Since then the situation has continued to simmer on a back burner, though both Ezpeleta and Nakajima have appeared together and smiling in photographs and Nakajima has joked in a press conference about “my big fight with Mr. Ezpeleta.” Meanwhile, all available media attention is focused on Rossi’s contract negotiations and the effects his decision will have on the entire paddock (even on the Superbike paddock where Gregorio Lavilla recently said “it seems that until Rossi is signed no Japanese racing decisions are being finalized, not even in SBK). But behind the Rossi situation there the question of how Honda will honor a promise to Pramac without prying an additional team slot from IRTA and Dorna. Honda bosses have revealed their team strategy for 2004. They will supply six factory bikes which will all begin with equal potential. Once the championship battle in 2004 takes shape, Honda will give the priority to whatever rider and team is running at the front. This language (more, perhaps, than the repression of joy) angered Rossi, who believes that he, now a three times 500/MotoGP champion, should have automatic priority just as Mick Doohan did over his long reign and as Freddie Spencer and Wayne Gardner did in previous times (although Eddie Lawson managed to beat the works HRC team on a Kanemoto Honda in 1989). Honda’s plans have also placed the position of the Honda Pons team in doubt. Honda have committed to support two rider teams from their own HRC entry and also Gresini’s team (not a franchised team, but, in fact, Honda’s second works entry). Pons’ situation is precarious. Max Biaggi, perhaps Honda’s most solid championship challenger in 2004 if Rossi departs (Biaggi is a four times 250 World Champion with Aprilia (3 titles) and Honda Kanemnoto (1 title) and the only rider to win on both a Yamaha M1 and a Honda RC211V, plus his wins on both Honda and Yamaha two stroke 500’s), has a three-year contract (he says and Pramac confirms) with Pramac. He rides in the Honda Pons team and uses the Honda Pons technicians, but officially he is considered a Pramac rider using a leased team slot. Pons other rider is Tohru Ukawa, a full factory Honda HRC rider contracted not to Pons but to the Japanese factory. Furthermore, Honda has a very strong commitment to Makoto Tamada who rides as a Pramac-Bridgestone rider on a one-rider team using a slot leased from Luis D’Antin. D’Antin’s entry, Shinya Nakano, rides a works Yamaha M1 within the D’Antin structure, but D’Antin is set to use both his franchised slots in 2004 for a Ducati team led by new World Superbike Champion Neil Hodgson. That leaves Pramac with one less slot to lease. If Pramac were to buy the WCM team or lease both WCM slots, they could run Biaggi and Tamada, Max on Michelin and Tamada on Bridgestone, out of one garage, leaving Pons with two slots but no Hondas and no riders. Camel, sponsors for the Pons team, might jump to this mooted Pramac team following Biaggi. But, would Honda treat their two-time 250 World Champion and longest standing Honda satellite team owner this way? Apparently Honda are unhappy that Pons, a semi-works supported team owner, is positioned as IRTA president and a strong supporter of Dorna’s franchise team structure, a structure HRC dislikes. If Honda did the dirty to Pons and if WCM succumbed to Pramac’s hard cash, what would Pons do? He would need competitive machinery to keep any Camel sponsorship. Ducati seem committed to D’Antin and, under no circumstances, would Ducati Corse run works machines in Camel colors since 75% of their racing budget is covered by their three-year deal with rival Marlboro. That would seem to leave only the Moriwaki Honda MD211VF (Moriwaki frame and Honda RC211V motor) as an alternative for Sito if the worst came. But, with what riders and with what sponsor? Probably the best thing that could happened now from Pons’ perspective is for Rossi to move to make the move Yamaha that now seems very, very probable. That would elevate Biaggi’s value and Honda would understand that the very strong Pons technical staff (captained by the still ill and absent Antonio Cobas and with highly regarded crew chiefs Santi Mulero and Ramon Forcada) offers a guaranteed level of expertise. Pramac might still then choose to lease a second slot from Pons in order to run a Tamada with Bridgestone alongside Biaggi under the Pons roof. If Bridgestone and Michelin could not be compatible bedfellows then Pramac would have the option of leasing one of the WCM slots. If Pons tries to play hardball, however, Pramac might try to lease both WCM slots, leaving Pons with neither riders nor bikes and probably carrying away Camel in the process. So, while we wait for the other Rossi shoe to drop, consider the backroom negotiations that are currently going on involving HRC, Pramac, Team Pons, Team D’Antin and WCM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 :D да уж... Не сомневаюсь, что хитрец Сито вывернется... Тоби и Джулиан, кстати, еще в Рио говорили, что Укаве не долго осталось рассекать в МотоГП... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzik Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 АГА , понеслась каша....По крайней мере пару месяцев непоняток и неподтвержденной инфы обеспечено Из последнего - Хэйден обратно в АМА Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 Первоначальное сообщение от vzik Из последнего - Хэйден обратно в АМА Только если Росси - аут и Эдвардс на его место. Тогда испанской команде двое американцев точно не нужны Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
worldrallyRU Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 ну Деннис Нойес и наваял статейку... впрочем, после четырех лет популяризации мотогыпы в штатах, наверное, и не такое количество воды налить сумеешь да и подвирает дядя местами... а между делом подтвердили свои намерения перейти в wsbk Рональд Тен Кате, который уже вовсю корпеет над подготовкой супербайк-версии Хонды Файрблейд, и новоиспеченный чемпион мира в Суперспорте Крис Вермюлен. также объявлен состав Фила Дукати - товарисч Тредоцци завербовал Тозю (причем GSE Racing, похоже, вообще покидает чемпионат ) и Режи Лакони, ну а в Суперспорте, где заводские 750-кубовые байки не появлялись уже без малого три года (со времен как раз 748й Дуки ), новую 749 (хотя какая она нафиккк новая - её уже скоро год стукнет!) оседлает итальянец Лоренцо Ланци, очень надеюсь и на возвращение Витто Гуарески - хватит уже в тест-пилотах отсиживаться! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 Первоначальное сообщение от worldrallyRU! ну Деннис Нойес и наваял статейку... Шурикус, ты что ли ??? Слюшай, дарагой, зачэм такие слежный пароль придумываешь, чта патом не вспомнить Сегодня в Суперспорте классная гонка была... Вива Ван ден Горберг!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
worldrallyRU Posted October 23, 2003 Share Posted October 23, 2003 вау, а какие схватки, иначе не скажешь, были в "Аделаиде", а? это, конечно, не безумные слипстримы в Монце и уж тем более не великие сражения на старом "лесном" Хоккенхайме, но тоже весьма недурно... Юргену, конечно, вива, но, блин, каждый раз, когда вижу белгардовскую Ямаху, становится грустно, что Паоло и Джейми едва ли не в расцвете сил ушли... требую вернуться назад! слюшай, кстати ты Имолу случаем не смарел? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted October 23, 2003 Share Posted October 23, 2003 Первоначальное сообщение от worldrallyRU! слюшай, кстати ты Имолу случаем не смарел? увы... не сросталось... а видика как не было так и нет... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vzik Posted October 31, 2003 Share Posted October 31, 2003 Сегодня вроде как должно подтвердиться о переходе Эдвардса в Telefonica MoviStar Honda ???? ?? Опа!!!!!! и Хага тоже уходит!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted November 2, 2003 Share Posted November 2, 2003 Долгожданная пресс-конференция Росси нихх не прояснила относительно его будущего. Официально заявлено только то, что он расстается с Хондой. "I have come here today to say thank you to Honda for an incredible four years but unfortunately next year we won't be racing together". Кроме того, Росси сказал, что до конца года остается (согласно контракту) гонщиком Хонды, а потому не имеет права публично дискутировать на тему своего будущего... Вот... Далее сказано что он по прежнему находится в контакте с Дукатти и Ямахой... А Осокин сегодня целый день пел про то, как Трой недоволен своим местом в команде... Зато официально подтвержден переход Колина Эдвардса в Телефонику. Его место в Априлии займет чемпион английского супербайка - Шейн Бирн. (бедняга ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shakilon Posted November 3, 2003 Share Posted November 3, 2003 Романтичнее же все-таки MotoGP Формулы-1! Вот так просто взять и покинуть явно сильнейшую команду даже без конкретных перспектив в будущем. В чемпионате мира три первые награды взяли именно представители марки мотоциклов Honda . Все-таки Росси прикольный тип. Если он, например, на Yamaha будет также делать соперников, то он в высшей степени докажет свой талант, хотя уже и так ни у кого не осталось сомнений, что это величайший гонщик во все времена! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shakilon Posted November 3, 2003 Share Posted November 3, 2003 Oldmanу: Насчет журнала Power Motor: не знаю как у вас в Латвии, но в России вышла в последнее время целая плеяда журналов по мотоциклетной тематике (вслед за первенцем Мото) и именно PM занимается в основном переводом зарубежного(-ных) журнала(-лов) с децельным вкраплением собственных материалов, в частности новости MotoGP здесь освещает В. Мамонтов, приводя неплохие фотки, наличествуют рассказы о выдающихся гонщиках (в июле был Капиросси) , была переведенная статья о гоночной судьбе мотоциклов Кавасаки ( весьма познавательно). Конечно стоимость сего издания почти в два раза превосходит Мото но качество иллюстраций объясняет такую стоимость. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oldman Posted November 3, 2003 Share Posted November 3, 2003 Первоначальное сообщение от shakilon Все-таки Росси прикольный тип. еще какой!!! цитата с пресс-конференции Карло Фиорани (спортивный директор Хонды) : "Honda have done everything in their power to convince him to stay, but in the end the decision was nothing to do with money, sponsorship or any other standard contractual situation. The only area of difficulty is that we cannot offer Valentino the challenge he is looking for and we understand that he should look for that challenge elsewhere.” "Хонда сделала все, что было в их силах, чтобы убедить Валентино остаться, но конечное решение не имело ничего общего с деньгами, спонсорством или другими стандартными контрактными пунктами. Единственную проблему предстовляло собою то, что мы не могли предложить Валентино ВЫЗОВ, который он ищет, и мы понимаем что он будет искать его в другом месте..." ВАААУУУУУ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЗЫ. Спасибо за инфу про журнал. Посмотрю. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.