Jump to content

Авария Айртона и Жиля


Akella
 Share

Recommended Posts

Народ у кого есть фотографии, видео, может нормальные описаня этих аварий, несомненно самых трагических страниц в истории формулы 1, просьба поделиться. Что есть у меня

 

Медики помогают Сенне

Авария Сенны (запись с нескольких камер)

Авария Жиля но там все очень плохо видно, камеру с Жиля передвинули.

 

Я как узнал что парень то вообщем ехал в боксы, ну нафиг надо было обгонять то :( . Вообщем ладно, давайте делиться тем что есть.

Link to comment
Share on other sites

как я читал в The Gazette (авторитетное издание) ему показали табличку IN. Шины были стерты до лоскутьев какой там быстрый круг. Ехал он в боксы, но только в своей манере, манере Жиля, вот и приехал :(
Link to comment
Share on other sites

Я слышал, что не Жиль ехал в боксы. А тот, на кого он наехал.

 

Но я имел удовольствие наблюдать несколько гонок, в которых Жиль принимал участие. С таким стилем пилотирования, моя ИМХА, он рано или поздно плохо бы кончил. Особенно в свете увеличивающих скоростей.

Link to comment
Share on other sites

Первый раз слышу... :confused:

Он был на быстром круге...

 

Примерный перевод цитаты

 

"Шины Жиля были стерты до дисков, не могло было быть и речи о быстром круге, мы вывесили табличку IN, так что тот круг Жиль ехал в боксы, но только в своей манере"

 

Читал я год назад к сожалению не номера газеты ни автора не помню, но помню что я тогда был на отдыхе с друзьями и они тоже сначала утверждали быстрый круг, но потом я дал им прочитать. То есть вариант того что я плохо понял или коряво перевел отпадает.

Link to comment
Share on other sites

Знаешь, иногда напишут такие "умники" вроде О*уевцевой - хоть стой хоть падай.

Издание, насколько я понимаю, не специализируется на Ф1. Все источники, которые я видел и читал, утверждают, что у Жиля в тот момент был второй быстрый круг, а Масс был на медленном...

Link to comment
Share on other sites

Но я имел удовольствие наблюдать несколько гонок, в которых Жиль принимал участие. С таким стилем пилотирования, моя ИМХА, он рано или поздно плохо бы кончил. Особенно в свете увеличивающих скоростей.
Да, как посмотришь его схватку с Арну или как он ехал на трёх колёсах в Зандвоорте - понимаешь, что рано или поздно... :(
Link to comment
Share on other sites

The gazette в понедельник выходит составной из 6х частей, там финансы, спорт, политика и так далее. И тот кто ведет СПОРТ поверь мне не совсем Окуевцева, точнее совсем не Окуецева. Тем более бралось интервью у того кто сказал чтоб эту табличку показали... Поверь мне The Gazette это не желтая пресса. Газете скоро 250 лет.
Link to comment
Share on other sites

Это Масс ехал в боксы,а Жиль был на быстром круге - это известно даже грудничкам.То,что сейчас пишут... об этом я неоднократно высказывался.Вон в коммерсанте" недавно написали:"Автодром имени БРАТЬЕВ Энцо и Дино Феррари".

А Франкитти погиб(!),гоняясь на картинге(!!) на скорости 340(!!!) км/час".Это в газете "Все каналы" в прошлом году было.Статья про Эшли Джадд (жене Дарио,но по-ихнему,вдове).Я её не сохранил - сразу в печку!

А в каком виде авария Жиля интересует?У меня много есть - есть кадры с камеры его разбившийся машины - она снимает,а Жиль пролетает над ней.Есть вид с боков,снизу и сверху - камеры были установлены на всех деревьях.Есть под музыку хип-хип,а есть под хэви-металл!Давайте меняться!

А если серьёзно,то есть только одна запись - со стационарной камеры,которую никто никуда не отводил.Знатоки,мля!

Link to comment
Share on other sites

http://www.ddavid.com/formula1/images/vill14.jpg

 

Still feeling the sting and out to prove something two weeks later at Zolder, while on his way to the pits during Saturday qualifying, he came up behind the much slower March of Mass. Gilles' in laps were often like other driver's hot ones, and Mass pulled over to give him a free track, in the process obstructing the pit entrance. The resulting collision sent the Ferrari off in cartwheeling disintegration. Villeneuve was resuscitated at the scene, but his injuries were mortal. He died in a local hospital that evening.

 

Вроде как ехал в пит...

Link to comment
Share on other sites

Gilles Villeneuve

 

Last Saturday afternoon Gilles Villeneuve died violently at the wheel of a Ferrari. It was the end of the final practice session, and he was going for it. He was on his last set of qualifying tyres, and came upon a slower car. In those circumstances, Gilles so often said, you had to squeeze your fear, keep your foot down. It was absurd, but the system left you no alternative.

 

Many people in motor racing were totally unable to understand Villeneuve. He was more fiercely competitive than anyone I have ever seen, yet the attraction of the man was that he saved it all for his racing. On the track or off, his integrity was absolute. He had not a trace of affectation. There was no need to surround himself with vacuous hangers-on, as did so many of his colleagues.

 

Ego is very important in motor racing, essential even. But Gilles enormous confidence came from within himself. He had no need of yes-men to tell him how good he was. He knew. As a consequence, he was secure enough to admit his mistakes, rather than blame the car, and he would look you straight in the eye as he did so.

 

It was a short career, just over four years at the top of the sport he loved so much. When Gilles first appeared in Formula 1, at Silverstone in 1977, he already had an awesome reputation. Those who had seen him in Canada spoke of an astonishing balance and confidence and pace, and it was apparent in Europe from the start.

 

History will relate only that he drove in 67 Grands Prix, and won six. It will not remember him as a World Champion, but that is of no consequence. Any such list which omits a Moss is already an absurdity, and Gilles himself often said that the World Championship was a secondary consideration, a bonus. Driving 'for points' was complete anathema to him, a concept he found impossible to comprehend. What mattered was winning races, an instant, intuitive thing, a passion to beat everyone now, today. Planning a Grand Prix season like a military campaign, calculating gains here, losses there, was not Villeneuve's style.

 

The loss of any great racing driver is a blow to the sport, but Gilles Villeneuve was so much more than that. Those who knew him well liked him enormously, but beyond that there was something of the man which touched fans across the world. There has never, in my experience, been adulation and love for a racing driver such as that for Gilles. Wherever the circuit, the response of the public, as he drove round on the warm-up lap, was instinctive. The mystique of Ferrari helped, of course, but it went further than that. People sensed that, with Gilles, the impossible could happen. There was a crackle of excitement in the air. He would take an inferior chassis, demand of it more than it had to give, and thus we had the Villeneuve style. Genius can never be hidden. He was the best of his generation, and stands comparison with anyone in the history of the sport.

 

Gilles was a good friend of mine, and I find this task extremely distressing. Quite apart from his superlative ability in a race car, he was a charming man, who never changed with fame and fortune. Polite, honest, and straightforward, he had a tremendous sense of humour and a simple love of life. His attitude to motor racing was unfashionably romantic. In a bland, commercial, world, he loved it for its sake. The jet set made him cringe, and he had an instinctive abhorrence of anything bogus. For me, and, I suspect, many thousands of others, the light has gone out in motor racing.

 

To his wife, Joanne, their children, Jacques and Melanie, to his family and countless friends, to Mauro Forghieri and everyone in the Ferrari team, we offer our deepest sympathies. Their grief is shared across the world.

 

NSR

 

AUTOSPORT, MAY 13, 1982

 

А тут не понятно ехал или нет...

 

[ADDED=MaverickR]1075812061[/ADDED]

Это Жиль...

 

http://www.whirlwind.demon.co.uk/villeneuve/Gilles9.jpg

 

И это он...

 

http://www.whirlwind.demon.co.uk/villeneuve/Gilles7.jpg

Link to comment
Share on other sites

А версия того что был на быстром круге я нигде не видел не в одной статье. Либо просто молчат по этому поводу либо написано что ехал в пит. Версия того что быстрый круг создалась наверное сама по себе. Спасибо Maverik за текст.

 

[ADDED=Akella]1075842735[/ADDED]

По поводу фоток, первая это вообще классика.

 

Вторая... судьба 2 раза не прощает

Link to comment
Share on other sites

Хммммм, а вот интересно: была ли наказана компания поставлявшая ремни (ну или крепления ремней) или не компания, но кто-то ведь должен был ответить за то, что крепления ремней не выдержали?

И вообще, было ли судебное разбирательство? Может кто знает?

ЗЫ Это я про аварию Жиля Вильнева

Link to comment
Share on other sites

 

Near the end of the qualifying session Didier had pole position and Gilles went out to better him. With less than fifteen minutes to go Gilles was still out on the circuit using his last set of qualifying tyres. He had already established the fastest time but continued to circulate on the used tyres, trying to improve. As Gilles came by the start/finish line Mauro Forghieri showed him the "IN" signal on the pit board.

"I called him into the pits because his tyres were finished. He had already done three fast laps on them before and was close to the best time of Pironi and there was nothing more he could do. Gilles was coming in to the pits on the lap on which he had his crash. But even when the car was coming to the pits it was traveling at over 200 km/h. That was Gilles."

Я надеюсь, это ответ?

Полнее читать тут Спасибо Маверику за сслыку

 

[ADDED=Schumofil]1075885774[/ADDED]

Кстати, Жилю доводилось вылезать живым и невредимым из машины, от которой ничего не осталось

http://www.whirlwind.demon.co.uk/villeneuve/Gilles7.jpg

Link to comment
Share on other sites

А версия того что был на быстром круге я нигде не видел не в одной статье.
Я могу сказать прямо противоположную вещь - твоя статья - первая, в которой я прочёл, что Жиль был на медленном круге. До этого я читал только материалы, говорящие прямо об обратном. И не одну-две статейки, понятное дело.

Мля, ну хоть кто-нибудь может рассудить этот спор? Не путём выискивания противоречивых статей, а кто действительно ЗНАЕТ?

 

2Шумочлен:

Я надеюсь, это ответ?
Нет, не ответ. Всё ещё больше запуталось и мнения ещё больше разделились. :(
Link to comment
Share on other sites

2Desavor - а кто по-твоему знает? Имхо надо спрашивать у самого Mauro Forghieri. Он табличку якобы показывал - ему видней. Т.е. надо где-то рыть его воспоминания/интервью и желательно без перевода.
Link to comment
Share on other sites

А Франкитти погиб(!),гоняясь на картинге(!!) на скорости 340(!!!) км/час".Это в газете "Все каналы" в прошлом году было.Статья про Эшли Джадд (жене Дарио,но по-ихнему,вдове).Я её не сохранил - сразу в печку!

 

 

Когда это Франкитти погиб, какой это Франкитти погиб? Или это такая шутка?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...